Radionica glume pred kamerom – CASTING
20.11.2020
Tekst: Matea Bartulović
Foto: Sebastijan Borovčak
Zagreb film festival je u online izdanju, prošlog ponedjeljka premijerno prikazao, a kasnije i dodijelio posebno priznanje u progamu Kockica, drugom po redu igranom filmu glumice i redateljice Sanje Milardović „Ništa ja tebi ne govorim, samo kažem“. Sanja je nakon projekcije filma, zajedno sa snimateljicom i Tamarom Dugandžijom i još osam budućih kolega, sjedila na vrećastim stolicama poslaganima po prostoru osječkog Kulturnog centra i sabirala dojmove. Bio je to sjajan uvod u radioncu koja objašnjava mladim budućim glumcima kako se pripremiti i dobiti ulogu u nekom od budućih filmskih projekata.
Sanja i Tamara su, 9. i 10. studenog 2020., u prostorima Kulturnog centra Osijek održale Radionicu glume pred kamerom. Polaznici radionice bili su studenti druge godine diplomskog studija Glume i lutkarstva na Akademiji za umjetnost i kulturu, nekadašnjoj Umjetničkoj akademiji koju je i Sanja sama polazila.
Kako nam je Sanja rekla prilikom razgovora povodom prikazivanja njezinog filmskog prvijenca „Tek tako“, na nedavno održanoj 5. Filmskoj RUNDI, u filmu je puno tehničkih stvari koje glumac mora savladati kako bi mogao nesmetano stvarati. Kazalište je u tom smislu „prirodnije“, dok za filmsku glumu ipak treba savladati drugačije zakonitosti. Upravo su te „tehničke aspekte“ polaznici prolazili i kroz dvodnevnu radionicu koju su Tamara i Sanja osmislile kako bi studentima pomogli u njihovim budućim projektima. Polaznici su radom na svojim već prethodno snimljenim materijalima za casting, usvojili osnove snimanja i naučili koristiti alate pomoću kojih će u budućnosti moći sami snimiti svoj showreel. Budući da su na radionicu došli s onim što je za njih bila vizija materijala za casting, kroz razgovor i praktične primjere s mentoricama, studenti su tu viziju zamijenili znanjem i na koncu snimili materijale koje mogu koristiti u budućim profesionalnim prijavama.
Osim tehničkog aspekta glume pred kamerom, dotaknuli su se i konkretnih situacija u kojima se kazališno razlikuje od filmskoga – filmskog plana, pogleda u kadru, tretiranja tišine i mizanscena, kontinuiteta radnje i općenito zakonitosti filmske glume u usporedbi s kazališnom. Studenti koji su tek korak udaljeni od svog „poziva“ glumca, bilo to na filmu ili u kazalištu, imali su se priliku dva dana posvetiti sebi. Učiti na vlastitom primjeru i poraditi na onome što će im u budućnosti tiskati ugovore, dodjeljivati uloge i stvarati simpatije.