Tomislav Šoban, redatelj niza nagrađivanih filmova, odlučio je s nama podijeliti eksperimentalne filmove koji su uvelike utjecali na njegov rad. 

 

KADA? Subota, 16. listopada u 17:45, mala dvorana kina Urania

 

 

K3 ili čisto nebo bez oblaka

Redatelj: Mihovil Pansini

Produkcija: FAS, 1963.

Trajanje: 2' 50'' 

„Čak i kad se u filmskoj snimci ne nalazi ništa što je izravno prepoznatljiv predmet iz zbiljskog svijeta na primjer neka boja koja ispunjava čitavo platno - filmska snimka uvijek svjedoči o prostornom.“ - Ante Peterlić, Osnove teorije filma, Hrvatska sveučilišna naklada (IV. izdanje) Zagreb, 2001., str. 16.



Water Pulu 1869 1896

Redatelj: Ivan Ladislav Galeta 

Produkcija: Ivan Ladislav Galeta, 1987. 

Trajanje: 9'

„Okvir je, prostorna konstanta filma, upravo kao što je i kadar konstanta koja je primarno opaža i doživljava kao vremenska.“ - Ante Peterlić, Osnove teorije filma, Hrvatska sveučilišna naklada (IV. izdanje) Zagreb, 2001., str. 65.



Fokus

Redatelj: Ivan Martinac

Produkcija: FAS, 1967.

Trajanje: 7' 14''

„Udaljenost snimanog objekta od kamere se postiže stavljanjem kamere na određenu udaljenost ili upotrebom pogodnog objektiva.“ - Ante Peterlić, Osnove teorije filma, Hrvatska sveučilišna naklada (IV. izdanje) Zagreb, 2001., str. 69.



Charlie, volim te

Redatelj: Miro Manojlović

Produkcija: Kinoklub Zagreb, 2012.

Trajanje: 5' 30''

 

„Dijelovi u filmu postoje jedino unutar cjeline djela, bez djela nema ni nekih samostalnih dijelova.“ - Ante Peterlić, Osnove teorije filma, Hrvatska sveučilišna naklada (IV. izdanje) Zagreb, 2001., str. 170.




A.D.A.M.

Redatelj: Vladislav Knežević 

Produkcija: Bonobo studio, 2014.

Trajanje: 12' 45'' 

„Postoji stanovita posebnost filma kad je riječ o doživljaju razlika o obuhvaćanju dvaju osjetilnih polja: filmski svijet je omeđen okvirom, i eliminacija dijela vidnog polja djeluje kao namjera, pa i zvuci koji dolaze izvan kadra lako mogu dobiti iznimno veliku simboličnu i retoričku vrijednost.“ -  Ante Peterlić, Osnove teorije filma, Hrvatska sveučilišna naklada (IV. izdanje) Zagreb, 2001., str. 128.



Soba s pogledom

Redateljica: Iva Gavrilović 

Produkcija: Kinoklub Zagreb, 2020.

Trajanje: 10' 30''

“Film se predstavlja kao medij koji afirmira individualnost svakog zbiljskog bića i zbivanja na njihovoj pojavnoj razini.“ - Ante Peterlić, Osnove teorije filma, Hrvatska sveučilišna naklada (IV. izdanje) Zagreb, 2001., str. 185.

Baci oko na RUNDIN bogat i raznolik program!

FILMSKA RUNDA ove godine nudi...

Filmski program Extra program